Wednesday, July 7, 2010

Dilemaku...

Klimaks 06072010....
Dugaan untuk ku hari ini..
Resah sentiasa di hati ini..
Tiada siapa pun yang mengerti..
Sungguh segala yang berlaku bahana dek diri sendiri.
Padan lah dengan muka ku ini.
Baru ku tau rasa kehilangan si dia..
Kasihan sungguh si dia...
Sudah tahu diri tidak mampu,
Masih lagi buat keputusan terburu-buru,
Memang sukar dan payah untuk ke arah kebaikan,
Lagi sukar seandainya tanpa sokongan..
Ya Tuhan,
Syukur kehadrat mu..
Petunjuk dari mu..
Aku sentiasa melakukan kesilapan,
Namun..
alahamdulillah dapat juga penyelesaian,
Walau perit untuk di fikirkan,
Sekiranya aku di beri pilihan,
Antara hilang ingatan dan Normal..
Ku lebih rela memilih yang pertama..
Bukan niat ku membuat orang2 disekeliling ku runsing,
dek kerana diri ku,
bukan juga niat ku membuatkan mereka sakit hati,
dek kerana perlakuanku,
Andai masa boleh diputarkan balik ke masa yang lepas..
Ingin aku menjadi yang terbaik untuk orang disekelilingku,
Membuatkan mereka gembira,
Ku rindu kawan2 ku...
Sangat2...

Malam 07072010..
Sukar sekali untuk menyelamatkan keadaan,
sukar sekali menyatakan kebenaran,
sukar sekali menerima keputusan,
"Saya akan berubah seperti yag awk mahukan...."
"Saya terima keputusan awk..."
Sedihnya rasa masa tu...
X sanggup tuk dengar ayat yang seterusnya..
Tambah lagi kesihatan yang x mengizinkan...
Syukur aku masih diberikan peluang olehmu Ya Allah..
Memohon maaf di pagi hari..
N bernafas pada hari ini..

Apakah hikmah yang ada disebalik peristiwa ini..
Dalam aku kerunsingan inilah,
Masih ada hamba Allah yang tidak dikenali hadir untuk mengenali..
Maaflah...
Aku x dapat terima..
Anda adalah orang yang tidak dikenal...

Kenapa aku sudah menamatkan riwayat ABANG n SAYANG...
Sebab..
Perkataan itu boleh menyebabkan orang yang menggunakannya lalai..
Menyebabkan mereka seperti di awang2an..
Berada di dunia khayalan...
Sebab musabab yang paling kukuh adalah..
Dia bukan Halal bagi ku..
Panggilan itu khas untuk suami isteri sahaja..
Barulah wujud kemanisan dalan perhubungan...
Itu yang nyata..
Terima atau tidak..
Itu lah dia...

No comments:

Post a Comment