Thursday, August 12, 2010

2nd day fasting....

Puasa
Syukur alhamdulillah...
Berjaya juga menahan diri dari 
melakukan perkara2 y membatalkan puasa...
Dugaan sungguh hari nie..
pagi2, niat dalam hati...
alhamdulillah gembira aku pagi ini,
melangkah kaki ke tempat kerja,
dengan kaki kanan...
syukur aku masih diberi peluang untuk bernafas,
n menjalani ibadah puasa,

Hati
Namun,
Gembira seketika je.
Sblm start briefing masuk keje,
Mood bertukar sedih n gelisah..
berbeza dengan semalam,
terasa tenang..
masyaallah..
dugaan mu..
Aku di tempat kerja namun,
Fikiran ku di tempat lain,...

Kata Orang
Selalunya,
orang akan cakap...
susah nak faham seseorang kan..
semua org same..
x sedar ape y diri sendiri bt,
menyebabkan org lain kecewa dengan kita..
sama jg dengan org lain,
normal la 2 sebagai manusiakan...
kt x blh menjadi org lain,
org lain juga x boleh menjadi seperti kita...

Kerja
Hari nie banyak benda yang dipelajari,
Banyak benda yang akan aku bt,
Setiap hari n setiap bulan..
Key In shift, Schedule Swap, Punch Card,
Collect daily attendant, banyak g keje..
erm semoga aku diberi kesabaran n kekuatan..
semoga aku dapat menerapkan rasa ingin belajar...
Perlu ready mental n fizikal...
Insyaallah...

Transport
Ari nie motor aku dah kuar kedai,
Tapi betul la kate org,
Patah tumbuh hilang berganti,
Tapi y menggantikan 2 tetap x sama dengan y lama..
Mungkin belum serasi lagi dengan aku...
X pelah lame kelamaan serasi la 2...
Semoga aku selamat perjalanan pergi n balik 
dengan motor baru 2..
Walau pun baru,
Tapi tetap x sama...



No comments:

Post a Comment