Tuesday, August 17, 2010

7th day we have fasting...ALHAMDULILLAH...

hari nie...
genap 7 hari kita berpuasa..
x tau lah selama kt berpuasa nie di terima ke tidak...
ade org 2 dah x sabar nak sambut raya,,
dok kira berapa ari lagi nak raya.
ada plak y sibuk dok beli barang kueh..
n fikir nak buat kueh ape..
adoiaiii
baik tambah amal banyak2 dulu di balan ramadhan nie..
setahun hanya sekali kita berpuasa...
nikmatnya berpuasa di bulan y mulai nie..
syukur alhamdulillah aku masih di beri nikmat berpuasa,
n syukur juga kerna aku masih diberi peluang hidup...
untuk terus berpuasa di bulan ramadhan,..
selama 2 ari aku pulang dari kerja dengan cuaca y kurang baik..
hujan  dengan keadaan jalan y licin n gelap..
ada juga rasa takut singgah di sudut hati..
namun tawakal sahaja aku padaNya...
Dia lebih tahu apa y ada di depan sana...


Hari nie aku dapat tahu nama cahaya baru dalam keluarga kami adalah
NURUL BALQIS BATRISYA,
dalam kesibukan aku bekerja pun aku masih boleh tersenyum
dengan membaca nama tersebut...
dah macam penyanyi indonesia plak...


erm untuk tugasan akan datang..
rasa gementar plak,
mungkin dalam 2 or 3 ari lagi aku akan memikul tanggungjawab y berat..
tugas2 sebagai Senior Clerk 1 akan bertukar tangan kepada aku..
beratnye tanggungjawab 2..
tanggungjawab mengira gaji beratus2 org staf..
masyaalllah...
mudah2 segala kesulitan dapat di permudahkan...
semoga segala ilmu y aku perolehi dapat aku praktikkan dengan sebaiknya..
semoga penyakit mudah lupa ku dapat di kurangkan...
ya Allah..
hanya Engkau sahaja y dapat membantu hambamu y lemah ini....

No comments:

Post a Comment