Monday, January 3, 2011

Aku hanyalah PELITA

Dulu & sekarang beza sangat,
Ape y beza ye…
Waktu sekolah,pagi2 mak dah btkan bekal..
‘dik bawak bekal ye,jimat ckit..susah cari duit…’
Bile mak bawak kan bekal 2 bukan sikit2…
Banyak 2..
Aku makan sorg pon x larat…
So smpai sekolah..bile cikgu x de,ape lagi..
‘Weh korg!!! Jom makan same2…’
Erm masuk je U,
Aku pon dah terbiase, time aku nak makan je..
‘Mira!Eikin!Cik Dollah!!!!Jom makan!’
Selagi x cukup korem, selagi 2 x makan,
Seronoknye….
Nak g kelas je,
‘Weh Mira! Eikin!Korg x de kelas ke?’
'Cik Dollah!! Cepat nak kene tinggal ae!!!'
Itulah Aida ngan mulut bisingnye...

Kenangan tinggal kenangan,
Tapi y paling meriah waktu kami same2 kat KKTDI…
Walaupun aku dok kat tingkat 4 sensorg,
Dieorg bilik lain2…kami tetap bersame…
Bile kene pada masenye,
Semua ade…Manisnye kenangan 2…
Seindah2 kenangan y pasti x de expired date…
Bulan puasa…masak n makan sesame…
Kenangan y amat manis….
Ya Allah….
Kau lindungilah sahabat2 ku…
Sesungguhnya aku amat menyayangi mereka,
Walau selame mane pon,

Sekarang….
Masing2 membawa haluan masing2…
Dan tiada harapan untuk bersama seperti dahulu lagi….

Sekarang…
Sahabat2 bergembira apabila berjaya melanjutkan pelajaran…
Namun ada lagi sahabat2 y bersedih, berduka…
Tidak dapat melayari behtera perjuangan bersama sahabat2 di menara…
Dalam senyap2 meneliti comment dari pageBook,
Terase sayu hati…
Tinggi semangat sahabat2 ku merebut peluang kekosongan….
Dalam diam,
Diriku juga seperti kalian…
Gembira untuk sahabat, Sedih untuk diri sendiri..
Bukan mereka sahaja,
Diriku juga terasa,
Ya tuhan…tunjukkan kami jalan mu…
Tunjukkan kami peluang mu….
Perkuatkan hati2 kami…

Dengan rase2 hati y ade..
Terselit juga rase bimbang…
Bimbangkan seseorg….
Ya tuhan….
Berikan kesihatan tubuh badan padanya…
Banyak dugaan y telah kau limpahkan padanya….
Cukup lah setakat itu sahaja,
Berat mata memandang…Berat lagi bahu y memikul…

 Sekarang,
Aku banyak buat kajian tentang penyakit jantung...
Erm sukar untuk menerima kenyataan...
Insyaallah, sedaya upaya ku, 
Akan ku bantu....
Allah juga y lebih tahu setiap sesuatu kejadian itu,
Setiap y berlaku pasti ada hikmahnya..
Takut, bimbang, 
Aku perlu tabah..
Ini ujian....ujian y kecil d dunia...
Dunia y fana...
Aku sayang kan dia,
Sayang sangat padanya...

No comments:

Post a Comment