Sunday, January 9, 2011

Interview....Mak & Abah...

Beberapa hari lalu aku telah menghadiri satu temuduga,
Menetukan sama ada aku layak @ tidak untuk menjadi mahasiswa UNiKL,
Jurusan Bancelor of Aircraft Maintainant  Technology (Hons) Mechanical…
Erm..jawab 50 soalan dalam masa 30 minit..
Ade soalan susah tapi aku dapat jawab, y senang insyaallah betul..
Tapi ada 5 soalan berkaitan sudut pandangan lukisan..
Er…sem dua dulu…lupe dah…
Sebab x suke bab sudut pandangan, kene imagin..
Kajian menunjukkan wanita sukar untuk membuat bayangan 3D…
Pas 30 min tamat, menanti untuk di interview…
Erm, panel aku 2 org… die kate purposely u must speak in English,
Owh my God…. Boleh je sebenarnye… cume x yakin..
Actually overall ok, die pon cakap :
Sebenarnye nak tengok u boleh bercakap dalam bahasa inggeris or tidak..
N aku lulus…huhuhuu x sangke gak..
Mybe sbb environment waktu kerja melatih aku untuk bercakap..

Erm… wak2 interview die tye mcm2…
Antaranya, sure awk nak amik cos nie…
Aku tau semua lelaki…
Awk tau x, nt awk kene berjemur tengah panas untuk baik pulih pesawat..
Silap2 awk balik cuti, family awk x kenal awk..
Erm…..blah blah blah blah blah……
Nth mcm2 lah…

Tapi dalam beberapa hari nie…
Setelah aku fikirkan…
Bukan nie bidang aku sebenarnye…
Niat hati mmg nak,
Tapi bersabarlah, fikirkan dari banyak aspek…
Kesian kat abah….
X kana bah nak membanting tulang untuk aku lagi…
Semate aku nak dapatkan ijazah yg teramat mahal nie..
Kalo aku gagal…
Sia2 usahanya…
X pe….tuhan 2 maha mengetahui atas segala di muka bumi ini…
Insyaallah, ada rezki aku..
Sekarang…selagi aku ade,
Biarlah mak n abah merasa hasil titik peluh anaknye (padahal x berpeluh….tapi penat mata)

Erm hari nie aku bagi abah duit, ada lah cikit…
Mcm 2 minggu lepas aku balik, aku bagi ckit sebelum naik bas..
Tapi tadi abah x nak amik..
Abah kate, simpan duit tu untuk bayar PTPTN…or keperluan lain..
Niat hati aku nak bagi…
Aku tetap akan bagi..
Berapa sangat lah duit aku nie kalo nak di bandingkan ngan pengorbanan
Mak n abah…
Abah x nak amk…aku letak dalam dashboard.. ermm…abah x leh nak kate ape la..
Betul kate akak..daripada kita buat beli y bukan2…baik kita bagi dieorg…
X pe..2 dah dalam burget aku…bile lagi aku nak berjasa..
Ape y penting pengorbanan mereka x da tolok gantinye….
 Terima kasih Abah,,,Mak…
Adik saying sangat kat mak n abah..
Sayu rasenye bile abah x nak amik duit 2….
Abah x harapkan ape2 pon…
Y penting anak2nye tau jage diri, n x lupekan dieorg….

No comments:

Post a Comment